Sunday 5 August 2012

Ramadhan

Assalamualaikum.. wb.t.

Lama jugak aku menyepi.. agak busy sebenarnya..
Salam Ramadhan Kareem utk semua.. Masih belum terlewat kan utk aku ucapkan salam Ramadhan..?
Alhamdulillah kita dah pun sampai pada pertengahan Ramadhan..
Hari ini dah masuk Ramadhan yg ke 16.. Syukur masih diberi kesempatan untuk merasai Ramadhan..

So checklist, 
Selama separuh Ramadhan yg lalu, brape byk amal yg kita dah lakukan..?
Bertambah, berkurang ataupun sekata..?
Moga2 bertambah amal kita hendaknya n mudah2an terus istiqamah dgn amalan kita walaupun Ramadhan akan berlalu meninggalkan kita.. :)
Masih tinggal lagi separuh Ramadhan.. so masih ada kesempatan untuk kita perbaiki amalan kita..
Teruskan usaha n jangan mengalah.. ok..?

Ramadhan aku kalini agak berbeza dengan Ramadhan yg sebelum2 ni..
apa yg bezanya..? hmm.. hehe..
Ramadhan kalini, aku lebih banyak berdikari..
Contohnya, kalau juadah2 untuk iftar selalunya mesti akan spesel ckit dari biasa kan...? hehe..
Korang nak makan ape je mesti mak korang buatkn kn..?

Tapi x bagi aku kalini.. 
Untuk aku, apa yg famili aku nak makan, yes aku yg kena sediakan..
Juadah sahur n iftar..? tu sume tanggungjawab aku..
So far untuk iftar, baru 2-3 kali aku pergi beli kat bazaar..
Aku jarang pergi bazaar sebabnya aku malas nak keluar, menu kat bazaar pun semua sama je.. hehe..
Air pulak ais..ais..ais.. mne la x letih badan kan..?

Disebabkan kat rumah aku ni ada beberapa org yg aku perlu jaga kesihatannya,
so aku kenalah makesure juadah berbuka sahur tu penuh khasiat..
Menu slalunya simple2 je.. sekadar yang termampu..
Untuk sahur, baru sekali terlepas, itupon masa shur untuk hari ke-2 ramadhan.. hehe..
Sedar2 je dah subuh.. Nasib baik abah tahan n mama pon x puasa haritu..
serba salah gle.. kalau aku x bangun, maka mereka2 sume pon x bgun la gamaknye.. haha..

Alhamdulillah,
sampai harini, aku x pernah lagi rasa terbeban dengan semua ujian Allah ni..
Malah aku rasa lebih bersyukur untuk semua ujian ni..
Berbakti pada keluarga especially untuk my parents kan...?
Bila lagi nak balas budi mereka..?
So this is da time.. dah la blaja pon x berapa nak cemerlang kan..? hehe..

So u guyz, 
Selamat beramal di bulan Ramadhan ni..
Lipatgandakan amalan 10 malam terakhir nanti.. 
Moga2 kita sama2 dapat ketemu dengan malam Lailatul Qadar..
Amiinn Ya Rabb.. :)

_akudoakanagarkauakanmenjadimujahidAllahyanghebatsatuharinanti_

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...