Monday 20 June 2011

2 hari 1 malam.. :)

Sabtu dan ahad aritu hari mlepas krinduan aku trhdp keluarga No.2 aku.. JPM...Bersyukur sgt2 Allah memakbulkan doaku utk bertemu dgn mreka,.. Rindu sgt2.. Aku dgn mantan2 yg len planning nk surprisekn shbat2 yg kat mlaka tue.. So ktorg dtg diam2.. Konon tepon dorg ckp xpat dtg sume.. Siap kirim salam lg.. hehe.. Mmg dorg x pasan ppe la.. hehe..


Aku gerak dari Nilai lepas asar.. Pegi dgn kak Athira.. Dye amik aku kat rumah dgn Kak Sarah..Seb bek rumah aku dekat gle dgn tol.. So sng la kak Tira nk cari rumah aku.. Masuk je highway nk grak g mlaka, traffic mula lah jam.. Tp seb bek bergerak jugak kreta.. Jumpe kak Assila, Kak Nawwarah n Ust.Ashaari kat RnR Seremban..Da bli makan sume, gerak konvoi dgn kreta ust.. Smpi mlaka, singgah masjid Al-Ubaidah x silap utk solat Asr,, Then grak g bacang utk amek kak Aini n Kak Che Nur plak.. Jauh btol berjalan kn..? Maghrib kat sana then grak g blek lendu..

Sesampainy di Lendu, singgah kdai Borhan jap.. G mkn, tp aku xmkn pon.. hehe.. Jumpe lg mantan2 yg len, Kak Shira, Kak Que, Kak Ziela, Kak Fida, Kak Saba.. rmi gle mantan yg trun rupenye.. hehe.. Da mkn2, grak g masjid Alhikmah yg kurindui utk solat isya.. Then baru la g Malam Gemersik Nurani anjuran jemaah aku,, Tahniah korg.. Sambutan amat2 menggalakkn..Siap ada gerai "Murtabak Megi" lagi.. hehe.. Terdengar alunan nasyid.. Teringatku pd kenangan lalu.. Bila lg nk dgr kamu bernsyid spt dlu ye..? Hmm..

Kak Tira, Aku n Kak Que.. time ni kat kdai makan Borhan..

Sesampainya aku kat bgunan pengarah tue, ternampak klibat sahabtku, Murni dari jauh.. Aku pon berjalan perlahan sambil merenung dia.. Dia diam berdiri ke memandang ke arah aku... Sampailah kakiku dkat melangkah dhdpn dia.. Dia memelukku dan menangis dalam pelukanku.. Subhanallah.. Sgt syu saat itu.. Kutahan air mataku dari menitis,,, Xnak bg muny tmbah sedih... Rindu sgt2 pada seorg sahabat yg banyak memberi aku semngat, nasihat... Saat aku bersedih disini, dialah yg selalu dari jauh memberi kata2 pguat utk aku lalui ujian2 Allah ini sendirian wlupon kami jauh dimata.. Betapa indahnya pertemuan kerana Allah.. Sygnya, kak Fathin xde mlm tue,, Aku byk mghbiskan masa brsama shbt2 jemaah,,, Kdg2 dgr tzkirah n nsyid ckit, then smbung borak balik.. Lama aku borak dgn murni, cte psal mslh kami, prkembngan2 terkini,, Semuany terluah mlm tue... Sempat jugak men tepung dgn Shah,, besday dye.. HB Shah,, hehe.. Event habis tgh malam, lps abes, amik gmbar rmi2,,, Aku, kak Tira n kak sarah antara mantan yang lmbt balik.. Dah kul 2 lbih (pg) barulah grak,, Tdo kat tun Teja, bilik kwn Kak Sarah.. Lepak dgn kak Tira, calling Ummi,,, rndu gle.. Menyingkap kenangan dgn kak Tira n Kak Sarah..

gerai murtabak megi.. bju oren tu lah muny.. :) 

nie antara mt2 n mantan2 yg hadir.. :) mse nie event da abes dah.. hehe..

Wif kak Tira.. KENEK~~~~~

 Love u Murni bt. Abu Bakar.. Muahhhh..

Kami berempat.. hehe.. da borink time nie..
Wif Muny, Diyana n Kak tira..

Kami tdo dlm kul 3 pg.. nsib bek subuh sedar jugak. Bunyi hphone mnyedarkanku.. Lps slt subuh, tdo balik sbb mata ngantok lagi... hehe.. Last2 dkat kul 9 bru bgun, siap2 nk g mlake, g ronda2 kat MC,TESCO,, Dgn K.tira, kak sarah, muny n diyana.. bez.. Masa kat MC, adikku Diyana ditimpa ujian spt yg pnah ku trima dlu.. Moga adik kekal sbr ye.. Adat org berjuang mmg xkn pnah lepas dari ditimpa ujian.. Semuanya semata2 utk menguji darjat keimanan kita.. :) G Tesco plak, amik kak Cla katsana.. Dorg smpt lg shopping jubah kat First Lady.. Cntek2 jubahnya.. Aku teringin gak nk bli tp wit x ckup plak.. hehe.. Xpe, jubah utk rya dah ada,, Warna putih lg,, hehe. Siap2 reserve utk pki TUNANG..?? wah2.. berangann.. hehe..

Jln2 kat Tesco Melaka.. 

 Nie lah kak Sarah.. Cntek kn.???

 Sempat lgi bergmbr.. Hehe..

 Ini lah kje kami d yg dok kat blkang.. Brgmbr n karok.. huhu.

 Loveeee...:)

Smntara tggu dorg shopping, kte brgmbr ye,, hehe..

Alih2 pkul 2 lbih bru grak balik g lendu htr Murni n Diyana.. B4 dat g dimensi jap sbb aku nk htr bku kat senior aku,, Xsgka senior aku 1 rumah dgn kwn2 mantan aku nih.. Jdoh utk bertemu kn,,? Perancangan Allah kn yg terbaik..?? hehe.. Then blek UiTM n solat zhur.. Sedih aku nk tggalkn UiTM nie, Tinggalkan shbt2 jemaah, Murniku syg.. Akhirnyaaaaa.. Ketemu jugak dgn Kak Fthin yg bru balik dr Kem..Mngis kami.. Allah sgt hebat.. Beri kami pluang utk brjumpa wlupon skejap.. mlepaskan rndu.. Lastly kul 4 lbih bru grak balik.. Smpi rumah aku dah pkul 6.. Kak Tira htr Solat kat rumah aku, then aku ikot htr k.cla kat KTM Nilai.. Dkat je dgn rumah aku.. Then Kak Tira htr aku balik rumah n dye brtolak pulang ke Shah Alam.. Konpem kak tira smpi malam kat Shah Alam.. Sory kak tira.. Perjalanan semuanya tnpa dirancang kn..? Thanx a lot.. klu xde akk, gerenti ktorg xpat jenguk jemaah2.. Moga Allah balas semua kebaikan akk..InsyaAllah.. :)

Jmpe jgk k.fathin.. Tepi jln je nie.. Da x smpat dah.. kne rushing blek.. 
Winduuuu.... :(

So.. Itulah cte sy utk entry kali nie.. Rse nk balik melaka blek je.. Waaaa.. :'((

Sedih x smpt jumpe Nazatul Zulaika Suhaimi.. :(

5 comments:

  1. :(
    betul lah aku nampak kak tira kt masjid hari tu....
    rasa nk nangis ni...
    aku tak dpt jumpa korg semua ms tu..maklumlah tumpang org utk balik uma...

    ReplyDelete
  2. naz.. serious sedih gle xpat jmpe ko.. xsgka lak ko xde.. bru trigt yg ko ad komitmen dgn NR Uitm kn..? Aku sempat jmpe k.fathin je.. :(

    ReplyDelete
  3. man.. : seronok + sedih + terkilan + sayu.. mcm2 la.. semua ada,,, hehe..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...