Tuesday 25 September 2012

PERTEMUAN YANG TAK DIDUGA.

Assalamualaikum..wbt.

Nazatul n zakiah

zakiah n me..

Saya n adik.
Sehebat mana pun perancangan manusia, perancangan Allah jugak yang terbaik kan...? 

Okey.. One day b4 Hari Malaysia tu, aku pergi TBS.. Hajatnye nak berjumpe dgn Nazatul untuk pulangkan barang dia. Then masa tgh makan dkat KFC, i met adik.. Nama sebenar dia Atiqah.. comel kan dia...?? hehe.. Then masa nak balik dr TBS, terjumpe pulak dgn cik Zakiah.. Sungguh x sangka.. Mereka semua adalah rakan2 seperjuangan di kampus dulu.. Barisan jemaah.. :) Sungguh Allah Maha Hebat kan..?? Sekelip mata Dia satukan hati kami kembali.. 

Then, aku ikot naz balik rumah.. beraya lah konon.. hehe.. On dat day, aku blaja byk benda. 1st time aku turun TBS (ditemani my little bro), 1st time naik LRT sebab nak pergi rumah Nazatul n 1 saat yang menggetirkan di mana time aku nak balik ke Nilai, dari TBS, tgh2 turun tangga, ada seorang mamat ni, dgn wajah penuh kesusahan, mntak tolong aku. Nak pinjam duit. Motor pancit, motor xde minyak.. Hmm.. Mula2 mcm tkot, bukan takot pe, takot kne ragut sbb time tu kat situ mmg takde org lain.. Nasib baik time tu aku silangkan handbang aku. Then aku x keluarkan purse, just keluarkn duit yg aku main seluk2 je.. hehe.. Serius aku blur, gementar gle. Tapi Alhamdulillah.. semuanya ok.. Aku bg je apa yang termampu, n org tu jujur ke tak, trpulang lah.. Itu bukan urusan aku lagi, yg penting aku selamat.. Syukur Alhamdulillah..

So sebab tu aku mcm tak brapa nak berani turun KL sgt.. Selalu turun Shah Alam or Seremban je.. Klu nak turun pun mesti kne ada teman.. ok..?? hehe.. Lepas ni kita semua esp kaum wanita, kena jaga diri.. Jenayah berleluasa sgt sekarang ni. Ppe pon, klu boleh, keluar rumah tu, bce doa pelindung diri. Mcm ayat kursi ke.. Tapi bukan kita bergantung pada ayat tu, kita kena bergantung sepenuhnya pada Allah.. n sepanjang perjalanan tu, selalulah berzkir, selawat or istighfar.. Moga2 Allah sentiasa bersama kita saat susah & senang. Okeyy..??

Saya bukan ustazah atau ahli cerdik pandai.. Andai ada apa2 kekurangan pada post ini, silalah komen dan beri tunjuk ajar.. Apa yang salah, sila betulkan. Saya manusia biasa yang takkan lepas dari melakukan kesilapan. Tqvm.. :)



4 comments:

  1. oh i love this entry
    <3
    must be aware when u r outside!
    :)

    ReplyDelete
  2. hemm~ jgn percaya sgt dgn org tayar pancit nie~
    apan dah kne dah..dulu siap mintk no tel agi..
    die ckp nnti ganti tpi diam jerk..
    x perla..yg pentg wanie ikhlas dlm sedekah~ hehehe
    susah skrg...jgn jln KL sensorag...bahaye..
    :D

    ReplyDelete
  3. cik naz. betul3.. be aware.. :)

    en amir..wanie rse apa yg apan kne, sme je mcm yg wanie kne.. hehe.. xpelah.. bnda dh berlaku.. ikhlaskn aty je.. :)

    ReplyDelete
  4. yup2 :D satu dibalas sepuluh, insyallah ada hikmah dalam keihklasan.. :D

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...