Thursday 6 September 2012

RAYA LAGI...!!!

Assalamualaikum.. 

Ini kisah 2 hari lepas.. di mana aku pergi beraya lagi.. Area Klang n Shah Alam..
Actually tu sume last minute plan.. Dpt msg dari senior utk pergi beraya..
Nasib baik aku free.. So dpt la pergi.. hehe..

Seawal pagi, aku telah pun bangun utk masak.. Mihun singapore aje..
Sebelum pergi beraya, kenalah tinggalkan bekalan utk keluarga di rumah an..? hehe..
Then around 11.30a.m camtu, kak Jun n Kak Tira sampai rumah aku..
Then kami gerak pergi rumah kak Assila,, jumpe retisss lagii. haha.. 
Dah tghari mcm tu pergi ke Sungai Udang.. Area2 bandar Klang sana.. Jauh tahu..?
Dari Bandar Klang, pergi Meru, then ke Puncak Alam rumah Zakiah, my bestfren.. 
Kat rumah Zakiah, jumpe lagi kawan baru, Liyana,  Cantik.. tinggi.. lembut.. Memang perempuan Melayu terakhir tahu..? huhu..
Actually aku dgn Yana lama dah nk jumpe, tapi blum kesempatan..
Akhirnya Allah dah aturkan kami berjumpa pada Syawal kalini.. Alhamdulillah..

Setelah menunggu kedatangan 2 lagi sahabat, En Hafiz n En Shahrizal di rumah Zakiah, aku pun gerak ke Puncak Perdana pulak..
Alhamdulillah.. Dapat jugak bertandang raya ke rumah si dia..
Walaupun dia xde, kerja, tapi aku rasa lagi happy sebenarnya..
Belajar untuk sesuaikan diri dengan keluarga dia..
Lagipun aku kenal adik dia, Si Fatin.. Dah selesa dgn Fatin, so mcm x segan sgt lah kan..?
Lagipun aku dtg ramai2.. kan..??
Alhamdulillah, Lepas rindu kat si kecik tu. Farah Widad.. Mcm2 perangai si comel tu..
Budak tgh membesar kan...? so mcm aktif ckit.. Sebaya dgn anak buah aku tu...
After Maghrib, kitorang gerak balik Nilai..
Macam biasa, En Shahrizal yg akan mghantar aku dan kak Assila pulang.. hehe.

Serius penat, tapi nikmat dia, hanya Allah yg tahu..
Dapat jumpe sahabat2 jemaah.. Walaupun kejap, tapi sgt2 bermakna..
To Fatin n family, thanx sbb sudi trima kehadiran kami walaupun abg kamu xde. hehe..
On that night, sebelum tdur, tiba2 teringat satu pesanan dari seorang mujahid Allah yang baru sahaja benikah dgn calon pilihannya sendiri..
Mujahid tersebut berkata..:

"Jangan sibuk membina hubungan dengan si dia, tapi usahalah untuk bina hubungan kita dgn keluarga si dia. Kerana, apabila kita berkahwin dgn si dia, seolah2 kita berkahwin dgn seluruh ahli keluarganya. Andai mampu, bina pula hubungan keluarga kita dgn keluarga si dia, moga2 hubungan kita dengan si dia senang terbina.. Moga Allah redha.. "

Faham ke..?? haha.. klu x faham buat2 faham je keyh...? Yang penting aku faham.. hehe..
Sebelum melelapkan mata aku tesenyum.. Mungkin ini 1 permulaan.. InsyaAllah.. :)
Moga Allah redha.. Amiin.. 

Sekian.. gambar xde sebab x dpt lagi dari camerawomen.. :)


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...