Friday 10 June 2011

UJIAN BERTUBI2.. SUBHANALLAH.. :(

Hari nie, byk sgt mnguji hati aku.. mguji kekuatan dalaman aku... Harini g kje spt biasa.. Sampai2 je, aku tgk semua tgh berkumpul, ada tazkirah jumaat.. Serious rasa segan gle.. Aku lambat ke..? padahal dtg mcm biasa je.. Aku taw je ada tazkirah nie tp x silap aku, time briefing haritue, HR ckp mule pkul 8-8.30 pg.. Tgk2 semua dah ada.. Aku sorg yg lmbt.. Malu gle.. Sume org dok pandang aku time tgh dgr tazkirah tue., Dh la budak praktikal.. Xpe2.. ni pgjaran.. Nex week kne la awl sikit gamaknya.. 

Then td aku teruskan kje wat vendor's payment voucher dgn preparing cheques.. Tah camne aku ley silap print.. Bukan salah tulis detail, tapi salah print out no. siri dye.. Voucher number dgn cheque number x selari.. Aku memang kalut gle la.. Kak Asiah cam marah pon ada..cam cool pon ada.. Tapi tue lah.. Aku da segan lagi.. 1 Ofis dgr apa yg kak asiah ckp dgn aku.. Menitik jugak la air mata aku nie time nk balik lunch tdi.. Aku taw akk tue x marah tapi yela, awl2 pagi dah segan.. Tmbah lagi kjadian dlm ofis td.. hmm.. Ujian2.. Lepas lunch hour, keadaan da kembali tenang.. Alhamdulillah.. Dpat kje baru lagi... tgk ageing report of vendor.. Pastu kena cari document utk wat accrued payment.. X susa sgt la.. sbb kje checklist je.. hehe..

Ujian yg sgt mnduga aku.. Bermula dari mlm semalam.. Bersambung lpas subuh sampila aku masuk kerja pagi td.. Ujian yg memerlukan hatiku utk sntsa tenang.. Mguji keimananku.. Istikharahlah penyelesaiannya.. Ya Allah.. Berikanlah aku kekuatan untuk menerima segala ketentuanMu,, Berikanlah aku petunjukMU,, Andai itu yang terbaik, aku terima,, InsyaAllah.. Moga hatiku dan keluargaku dilapangkan tatkala mndgr kptusan itu.. Mohon bantuan dariMu Ya Allah.. :'(

* Hati sedikit terubat dgn kedatangan paklong from penang.. Lama sgt x jumpe .. :)
*  Thanx to my lovely Kak Fathin for calling me.. Really miss u.. Hope to see u soon.. :)








No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...