Wednesday 11 July 2012

A VERY LONG JOURNEY.. I LIKE IT.. !!

Assalamualaikum,

Apa cer tajuk entry hari ni..? hehe..Yes, i had a lovely journey today. Tujuan asal hendak menemani sahabatku ke UiTM Segamat, sebab dia nak buat clearance.. Aku pon x penah lagi jejak kaki kat situ kn..? So aku pon ok je.. On.. Hari ni boleh keluar rumah sebab angah ada untuk jaga abah n mama.. :)

Pukul 8 pagi, fifa amik aku kat rumah, then di hantar umi pegi kilang. Then gerak pergi Segamat. Fifa bawak lalu jalan lama. So ikot LEKAS, turun Kuala Pilah.. Mula2 dari rumah aku bce novel, tanpa disedari da sampai tol Kuala Pilah. Aku tutup novel sebab nak tengok permandangan Kuala Pilah setelah bertahun2 tak kujejaki.. hehe.. Apa yang aku nampak, Hutan Lipur Ulu Bendul tgh under construction, So pemandangan kat situ tak berapa cantik.. Then aku terus susuri jalan2 yang berliku itu.. haha,, <tak payah nak berliku sangat lah kan..??> Yang paling seronok lalu depan sawah pagi2.. Cantikkkkkkkkk sangattt.. Serious.. Lama tak tengok sawah. hehe.. Nyaman je rasa.. Ingat nak amik gambar tapi kereta yang dipandu itu agak laju ye.. haha.. x sompek den nak amik eyh.

Then lepas Pilah, menghala ke Gemas pula.. penah lalau jalan tu dulu2, masa form brape pon x igt dah.. Ikot Fifa balik kampung dia jugak kat Gemas.. Lalu lah ladang2 kelapa sawit kat situ, Lalu jugak tempat camping aku dulu Kem Pusako.. Sape2 budak nogori yg rajin p camping time skola2 dulu tahu lah tempat tu kan..? Nampak mcm dah makin cantik je kem tu.. hehe..

Dari Gemas dah sampai area Segamat.. Aku nampak sign board "Palong Timur".. My sisters hometown.. Sory ye x pat singgah.. Really miss u ollzzz.. Hmm... tak lama lepas tu sampai lah kami di UiTM Segamat.. Lagi besar rasanya dari UiTM Melaka.. Tak seperti yang ku jangkakan.. Hehe.. UiTM Segamat is a nice place jugak..  Cumanya, kalau duduk luar, tempat tinggal dia agak jauh dr UiTM.. So kenderaan adalah satu keperluan sebenarnya ye.. Melawat bangunan HEP, HEA, Unit KO, Bendahari, sume mcm bgus la.. Besar.. then semua Koordinator berkumpul di 1 floor yang sama, cuma bilik je yang memisahkn mereka.. So mcm tersusun je.. Mcm kat Shah Alam pon ada jugak aku rasa.. Masa kat Bendahari ada jumpe sorg mamat ni, mcm ensem.. haha.. mmg ensem pon, putih n berjanggut.. Aku ni dah la suke tgok org berjanggut nih.. haha.. Tapi suke tgk jela, xde la nk lebih2.. Lama jugak aku menempek kat kampus, jumpe kwn2 Fifa sume, klaka2 jugak.. mcm kwn2 aku jugak.. hehe.. Then makan kat food court baru dia.. Intan Food court.. Cantik tp mcm crowded jugak r.. Then siap ada tempat karaoke. Untuk malam jela.. But mcm "wow".. haha.. Dlm kampus ada tempat karaoke..? Klu dapat kat membe aku yg kaki karok ni, mcm si Safwan n Hafiz, mmg abes lee.. haha.. Tiap malam agknye dorg buat show.. hahaha..

Then dah lama sgt kat sne, dlam pukul 3 camtu gerak balik, tp x ikot Pilah, ikot Gemas turun Tampin. Pastu naik tol Pedas, Turun Port Dickson, pergi Mambau, nak amik pekerja Fifa kat Sendayan. Pastu Sampai Nilai dalam kul 6 camtu.. hehe.. Rasa macam menjelajah Negeri Sembilan plak harini.. hehe..
Penat jugak wlupon x drive, tp seronok.. Lama dah x berjalan mcm tadi.. Alhamdulillah.. Syukur pada Allah krn memberi rezeki n peluang pada aku untuk terus menghargai n melihat bumiNya yang luas ini.. SubhanaAllah.. Allahuakbar..

Sebelum Maghrib tadi igt nk baring2 kejap, last2 terlena.. Nasib baik x terlepas maghribku.. Bangun2 je, solat maghrib, masak utk makan malam.. Asam Pedas Ikan Tenggiri.. Tah cmne durinya terkena tgn, susah pulak nk redakan luka tu.. Cair sgt ke apa darah aku ni.. Hmm.. Musykill...

Oklah, oleh kerana badan dah terlalu penat, lets tido... Nyte everyone.. hehe..

Thanx sebab sudi maafkan saya n terus menjadi shbat saya,, Moga Allah merahmati perjalan ini.. Amiin..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...