Monday 18 August 2014

GELAK DALAM TANGIS

Assalamualaikum..

Today i am really sad.. Yes baru seronok nak berkawan tiba2 orang tu nak pergi jauh dah.. He is my customer.. At first aku kenal dia, my 1st impression trkenang adi putra.. Dia bukan exactly look like adi putra tp ada iras2.. Dan nama adi putra tu melekat kat dia.. Aku panggil dia Tuan Adi Putra.
Sekali tgk dia, muka sangat serius.. susah nk tgk tuan tu senyum.. Dan sangat susah nk dengar dia bersuara. He is a "reserve" man.
Aku tak tahu mcmne mulanya aku berani utk tegur tuan tu.. Yang pasti aku jenis suka senyum.. Dan bila tuan balas senyum aku rasa macam trkejut jugak..
Lately ni tuan macam nk bercakap so aku open space utk dia.  Actually bukan tuan je.. siapa2 yg nk berkawan dgn hati terbuka aku terima.. Sebabnya aku suka berkawan.
Actually harini hari last tuan bertugas.. sebab nk further study amik master in Statistics.. Awesome.. my fav subject mse dip dlu.. Aku pon mmg suka maths.. Tapi aku takde kesempatan utk further dgn course tu.. just blaja basic yg mmg best.. So dats y aku mcm excited bila tuan ckp nk further study in stat. Dlm pada mse yg sama aku rasa sedih sgt.. tak taw knp.. Rasa mcm dh lama kawan dgn tuan..
So aku berdoa supaya harini terakhir ni aku selalu jumpe dia. Dan Alhamdulillah Allah perkenankn.. sygnya Allah kat aku taknak bg aku sedih.. 3 kali aku jumpe dia.. 1st bfast.. aku bg tuan cenderahati.. muka tuan terkejut.. aku pon malu sbb dpn org tapi aku takut tak sempat jumpa lagi.. 2nd aku jumpe lunch.. 3rd time kat surau.. Kitorang sama2 nk solat asar.. Lepas aku solat asar tak tahu knp aku menangis.. Rasa sedih sgt.. pg td mmg aku byk gelak sbb taknak lyn rasa sedih..
ALLAH.. Kenapa hadirnya rasa ini.. aku pernah rasa mcmni saat nk berpisah dgn sahabat2 aku yg dulu especially yg satu jemaah usrah dan JPM.. Mungkin tuan ada aura mcm jemaah yg dulu..

ALLAH.. berikan aku kekuatanMu..
Berikan aku ketenangan dlm kesedihan ini.  AMIINNN...

TUAN.. TERIMA KASIH UNTUK PERKENALAN YG SINGKAT YG SGT BERMAKNA.. MOGA PERJALANAN TUAN DIREDHAI.. ADA REZEKI KITA JUMPA LAGI INSYAALLAH...


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...