Sunday 5 April 2015

Coretan utk sahabat..

Bismillah..

Alhamdulillah.. Syukur sangat2 bila tengok sahabat2 baik dah bernikah..
Antara 2 sahabat yg paling rapat masa kat uni dulu..

MURNI dan KAK FATHIN.

Kak fathin.. walaupun dia kakak tapi dia seorang yg kecil molek je.. selalu kena dukung dgn aku.. Orang jauh nun di Perlis.. Sangat ceria dan sangat menjaga adik2 dia ni dgn baik.. Kak fathin sgt penyayang..
 Perkataan yg dia paling suka sebut bila marah or geram dgn aku dulu adalah "ayam".. Kak fathin selalu menjadi penenang saat aku sedih dulu.. Menjadi teman bicara aku untuk aku berkongsi masalah..
Kak Fathin tak pernah lokek dgn ilmu.. Selalu belanja adik2 dia ni mcm2.. huhu.. Kak fathin selalu jadi teman sebantal aku. Sebab aku suka p tdoq bilik dia.. hehe.. Pernah sekali saat kami dah berjauhan dpt berita pasal kak fathin accident.. mmg aku rasa time tu jugak nk brangkat p Perlis.
 Tapi Alhamdulillah semuanya dah selamat sampailah la ni kak fathin pon dah selamat nikah dgn jodoh terbaik yang Allah beri untuknya. Saat aku dgr berita psal kakfathin nk nikah aku menangis. Rasa happy n rasa sedih sbb tak dpt nk manja2 mcm dulu..
Tapi apapun aku tetap doakan moga kak fathin bahagia hingga ke syurga bersama suami tercinta. Dikurniakan cahaya mata yg comel dah soleh.. insyaAllah..
I LOVE U KAK FATHIN..
PLEASE BE MY TRUE FRIEND TILL JANNAH..
MMMUUAAAHHHH...

MURNI
Seorang sahabat yg sangat2 cantik.  Lemah lembut.. pun orang utara.. nun jauh di Langkawi..
Sangat mencintai Rasulullah..  selalu cerita pasal Rasulullah kat aku.. itulah my bedtime story kalau tidur sama2..
Sentiasa menjadi sahabat aku.. saat susah n senang.. Teman sama2 gelak.. sama2 nangis..
Selalu sama2 bg kekuatan bila sama2 down dengan tekanan..
Perkara yang paling baik ttg murni.. Selalu bersangka baik dgn org lain.. Sangat kuat saat disisih..
Yep.. aku sgt admire kekuatan yang dia ada dlm kelembutan yg dia tunjukkan..
Now ni murni dah ada teman baru.. sentiasa ada dgn suami tercinta.. i am so happy for u dear.. tapi still sedih sbb tak boleh dah nk kacau bini org sesuka hati.. Takboleh nk bergayut lama sgt mcm selalu dah.. Hehe..
Thanks for being my sahabat..
Moga murni dan baie bahagia n kekal hingga ke syurga.. dikurniakan zuriat yg comel2 dan soleh..
insyaAllah..
LOVE U MURNI.. Please Keep in touch sampai bila2..

Dear sahabat.. kita dah bina mcm2 memori sepanjang ukhuwah ni.. Mohon kenang dan simpan dlam hati dan ingatan...
Salam kemaafan andai ada salah dan silap.. Thanks sbb dah ajar kita ckp loghat utara.  Hehe..
mmmuuaaahhh.. love uolss till jannah..


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...