Saturday 18 April 2015

Selamat Pengantin Baru..

Alhamdulillah.. harini berkesempatan hadir ke walimah ex clasmate mse zaman skola menengah dulu.. Syuhada.. sekelas utk setahun je tak silap.. mse tu sama2 nk amik pmr.. lps pmr dia masuk skola teknik tuanku Jaafar kat seremban.. aku stay kat semarak sbb tak taw nk pilih masuk teknik kuala klawang or bukit piatu.. huhu.. 

Okey itu cerita lama n now memasing dah berjaya.. Dia dah jadi engineer..  aku je belum brp nk berjaya sgt.. hehe.. rezeki masing2 kn..?

Tapi rezeki dia murah sikit.. hehe.. sbb dia dah nikah dulu.. I am so happy for her.. umur yg ideal utk berumahtangga.. 

Setelah bertahun2 tak jumpa kini kami berjumpa kembali.. lost contact habislah.. wedding ni pon member2 lain yg smpikan.. huhu.. 

SELAMAT PENGANTIN BARU SYUHADA.. Semoga berkekalan hingga ke syurga dan mudah2an dikurniakan zuriat yg soleh dan solehah.. Amiinn.. Selamat menjadi isteri yg solehah.. ;)

Jom belanja gambar siket.. 

Hanya kami wakil dari 3 Arif SMK Taman Semarak.
Wefie.. happykan diri setelah berpanas.
Smile


We are still single..? Huhu..
He is da one man yang setia bersama kami selamanya.. huhu..
Who will be the next..?

Teringin nak jadi yg seterusnya.. tapi masih belum ada calonnya.. huhu.. Sudah serik mencintai.. Kerana yang hadir tidak pernah setia.. Harap2 lepasni dapat berjumpa dgn yg betul2 mencintai utk aku mencintai dia selepas aku bernikah nnt.. insyaAllah.. Aminnn.. Nak Bercinta Lepas Nikah pulak lah.. Moga Allah Redha.. ;)


# Tak mencari yang berharta cuma mencari seseorg yg ada harta yg cukup utk kehidupan yg penuh sederhana.. Means cukuplah utk apa yg perlu je.. :)  Aku pun tak suka dimewahkan pun.. huhu.. 

# Tak mencari yang hensem.. cukuplah yang sedap mata memandang utk aku lihat setiap hari dan buat aku tenang bila melihat dia..

# Tak mencari yang warak dan alim.. cukuplah yg ada pengetahuan serba sedikit tentang agama dan sentiasa diamalkan dan tak pernah jemu utk menimba ilmu.. 

# Tak mencari yang berdarah bangsawan atau yg tinggi darjatnya.. Cukuplah sekadar insan biasa yg selalu sentiasa ikhlas dlm segala hal, menghormati org lain dan senang bergaul dgn org sekeliling.. 

# Tak mencari yang tinggi 'sado'.. Cukuplah sekadar yg sihat tubuh badan dan pandai jaga diri utk insan tersayang..

# Tak mencari yang romantik.. cukuplah yang boleh beri kasih sayang dan cinta dengan ikhlas dan pandai menghargai kelebihan dan melengkapi kekurangan pasangan.. 

# Tak mencari yang bergaji tinggi.. cukuplah dengan rezeki yang berkat untuk memberi nafkah yang semampunya.. 

# Tak mencari yang sempurna.. kerana tiada siapa yg sempurna.. Cukuplah yang mampuengakui kelemahan dan sudi memperbaiki kelemahan untuk kebaikan bersama..

# Tak mencari yang terlalu moden seleranya dan gayanya.. cukuplah yang suka makan makanan kampung sbb itu je aku boleh masak.. tapi takdelah pandai sgt.. Then aku pun bukan pandai bergaya sangat pun.. Aku pun mmg 'kampung style'.. huhu.. 

# Tak mencari yang terlalu caring.. cukuplah dengan sikap yang penyayang.. pandai menjaga hati.. penyabar serta tahu tanggungjawab kpd Allah, keluarga dan masyarakat.. 

# Calon suami merokok..? Asalkan tak sembur asap depan muka aku dah la.. Kalau cakap taknak takot dapat pulak.. jodoh kan rahsia Allah..?? 

Chill.. ;)





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...