Monday 13 April 2015

Customer..kawan..dan..dot..dot..dot..

Assalam..

Title harini mcm citer kat tv je kan..? Huhuhu..

Actually nak cerita sikit pasal customer aku.. merangkap kawan2.. teman bicara.. teman gurauan.. penasihat terbaik.. teman suka dan duka.. huhuhu..

Salah satu sebab aku suka kerja aku sebagai "budak cafe" yg multitasking adalah kerana kawan2 yg aku dapat kat sana..

Mostly rmi customer aku adalah kawan aku n certain of them are my sahabat.. Ada yg tua.. muda.. lelaki n perempuan.

Kadang2 rasa mcm hari2 dpt kawan baru.. Bcoz aku mmg suka berkawan.. Suka memeriahkan suasana sbb taknak pk sgt mslah yg ada dpn mata.. huhu..

Harini aku dpt lepak dgn one of officer kastam.. Puan Amal.. Tak sangka disebalik muka yg cantik.. sifat yg lemah lembut.. tapi dia seorg yg baik.. borak dgn dia mcm borak dgn seorg kakak.. yes.. aku happy n feel safe sgt bila dgn sister tu.. huhu..

Then dpt teman utk pergi hiking pulak.. kerani kat kastam.. nama dia kak ning.. excited bila bual2 tgk memasing minat bnda yg sama.. sukan lasak.. itulah dia kak ning..

Then kenal dgn sorg budak kesihatan.. Shafikah namanya.. dia ok.. peramah. Open minded matang even beza setahun muda dr aku.. huhu.. Dia ni dah mcm sahabat sebab suka bantu aku.. n borak dgn dia mcm borak dgn sahabat2 aku yg aku rindu tu.. huhu.. p

Then timbalan pengarah a.k.a tuan misai.. seorang yg sgt sempoi.. tiap kali borak mesti akan buat lawak n buat aku gelak. Tak byk cerita.. rse mcm ayah aku dah tuan misai ni.. huhu..

Then tuan yy.. officer kastam yg selalu takkan lepaskn aku awal bila meeting dgn dia.. meeting pasal kerja 10minit plus meeting pasal personal selalu pling kurg stgh jam.. hahaha..

Budak2 CTM Kastam.. bhg teknologi maklumat.. asal masuk cafe konpem havoc.. japg tak kacau aku mmg tak sah.. abg zul.. karim.. cif dll yg aku tak tahu nama.. huhu..

Agen2.. sgt peramah.. hari2 akan gaduh mulut dgn aku.. sebab dorg mmg selalu buat havoc mcm kedai kopi kat kampung kan..? Huhu..

Aidil.. budak kesihatan.. huhu.. yg ni nampak mcm budak2 nakal kat kampung tapi jujur dia sgt baik.. Sepanjang aku kenal dia..nmpk dia hormat org.. even merokok takdelah nk menyembur dpn aku.. suka loyar buruk.. buat cite bukan2 n sometimes kelakar.. Aku mmg suka belnja dia ni tapi tak tahu knp.. tapi my boss pon suke blnje dia..  huhu.. mmg dia ni jenis murah rezeki kot.. huhu.. budak yg selalu aku rindu sebab jumpe dia 2 minggu je dlm sebulan.. itupon jarang2.. nasiblah.. huhu.. dia unik n aku suka gaya kampung dia. Sempoi dan selamber.. Hahaha.. senang bergaul even pemalu..
Just bnda yg buat aku risaw pasal aidil is dia makin kuruih.. hope he is fine.. huhu..

Kalau kat amc pulak paling seronok lepak dgn budak perolehan kastam. Kak nana.. syahir.. syafiq.. mimi.. sbb dorg jenis yg kelakar.. sempoi.. havoc.. nk berurusan pon senang.. dorg dah mcm family kat aku..

Ada sorg sister lagi.. yg mmg aku rapat since kat amc.. kak wan.. yg comel dan baik hati.. now tgh cuti bersalin. Huhu.. dia pon org pantai timur yg sempoi.. jenis tak kisah..

Kat MAB pon ada sorang nama kak yanti.. aku panggil dia Mak Uyung.. huhu.. Even dia tu dr aku tp dia kecik.. so nampak mcm adik2...even anak dh lima.. selalu aku paksa dia tolong aku if aku kne cater sorg2.. tapi dia baik.. boleh jadi penasihat yg baik bila sharing story.. huhu..

Actually rmi lagi customer yg jadi member aku.. huhu.. tak sempat nk cerita.. ramai sgt.. nampak sgt aku peramah sgt kn..? ppepon I am Really love them.. so muchh.. hope dapat always happykn dorg supaya saya selalu happy.. hehe..
Saya sayang customer saya.. InsyaAllah..

ALLAH.. Jaga mereka yg aku syg dari fitnah dunia.. fitnah dajjal dan fitnah akhir zaman.. moga mereka sentiasa dlm keadaan yg Engkau redhai.. Aminnn..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...