Sunday 26 April 2015

HARAPANKU.. BUKAN ITU TAPI INI..

Bukan itu yang aku harapkan
Bukan itu yang aku mahukan
Bukan Maafmu..

Saat kau inginkan aku.
Bertemu waliku.
Saat kau ingin lepaskanku
Abaikan waliku..?

Ku tahu
mereka tidak seperti dulu.
sudah tak punyai kudrat.
Tak mampu melayanimu mesra.
Tapi
Mereka masih punyai hati.
Mereka masih mengingati.
Seringkali ingin mengetahui.
Dimana dirimu yang lama menyepi.

Jawapan apa yg harus ku ungkap..?
Kelak akhirnya memakan hati
Antara aku dan juga wali.

Telah kau mula dengan baik.
Akhirkanlah dengan baik.
Biarpun kau ingin meninggalkan.

Meskipun hormat itu bukan untukku.
Aku harap masih ada untuk waliku.
Biarkan aku yg disakiti.
Jangan mereka yang disakiti.
Cukuplah sakit yg mereka tanggung
Dengan kudrat yg kurang mampu.

Atas dasar manusia
Hadirlah walau untuk seketika
Leraikanlah apa yg telah kau gantung
Lepaskanlah apa yg lama kau pendam

Sampai bila nak menyeksa..?
Akhirkanlah..
Aku mohon.
Akhirkanlah penggantungan ini..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...